5 Aralık 2012 Çarşamba

Konya Etli Pilavı

Geçenlerde bir arkadaşın düğününe gittim ve hep herkesin öve öve bitiremediği etli pilavı sonunda yedim. Etli pilav düğünde şu şekilde sunuldu. Önce bamya yemeği geldi ortaya, tabi tek derince bir tabak konuluyor ortaya herkes ondan alıyor. Bu yönüyle pek tasvip etmedim çorbayı ilk bir kaç kaşık üstten aldım sonra almadım. Bamya yemeğinin ardından meşhur etli pilavı koydular ortaya genişçe bir tabakta. Normal bildiğimiz pirinç pilavına kuş üzümü katılmış ve üzerine de et konulmuş. Bunun diğer bazı illerde düğünlerdeki bilindik pilav üstü kavurmadan pek de farkı yok aslında. Tabi farklı bir yönü de istenildiği kadar ortaya getiriliyor herkes doyana kadar getiriyorlar. Sonrasında yine irmik helvası geliyor. Konya'da düğünlerde yemek sunumu bu şekilde.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder